Handelsbetingelser


Virksomhedens juridiske navn

Axel Kaufmann ApS
Søndergade 53
8000 Aarhus C
CVR-nr. 19 09 81 92

 

Butik

qUINT.dk
Jens Olsens Vej 1
8200 Aarhus N
Danmark
Tlf.: 8730 4647
E-mail.: kundeservice@quint.dk

Følgende salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.quint.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt. Betingelserne er i overensstemmelse med de fra d. 13/6 2014 gældende EU bestemmelser ved E-handel.


Bestilling og betaling

www.quint.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.
For at handle på www.quint.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du er selv ansvarlig, for afgive de korrekte oplysninger til qUINT.dk.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.  Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for fx. fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.
Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til indkøbskurven”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., vælger leveringsform, samt indtaster dine betalingsoplysninger.

Du kan ændre indholdet i indkøbskurven helt frem til, bekræftelsen af dit køb. Købet bekræftes ved at trykke på knappen ”Betal nu”. Herefter godkendes din ordre, og der sendes en bekræftelse til dig på mail.

Du kan betale med Dankort, VISA, MasterCard, VISA Electron og Mobilepay:





Beløbet hæves først, når ordren forlader vores varelager. Der tages ikke gebyr ved betaling på qUINT.dk for ordrer, som er bestilt til Danmark.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser, og vi gør opmærksom på, at priserne kan skifte uden varsel.

Bemærk at der kan komme told og afgifter, når din ordre skal leveres i udlandet. Disse udgifter skal du selv betale for. Toldreglerne varierer meget fra land til land, så kontakt dine lokale toldmyndigheder, hvis du er i tvivl.

 

Levering

Alle ordrer vi modtager inden kl. 12.00 på hverdage sendes samme dag. Ordrer vi modtager i weekenden og på helligdage sendes altid førstkommende hverdag.

Du vælger selv hvordan vi skal levere din pakke. Vi sender pakker med både PostNord, GLS og giver dig derudover mulighed for at afhente din ordre i din nærmeste qUINT butik.

 




Postnord
PostNord pakkeshop DKK 35,-
  (Gratis ved køb over DKK 499,-)
     

Hjemmeadresse DKK 49,-

International DKK 149,-



GLS
GLS pakkeshop DKK 35,-
 
(Gratis ved køb over DKK 499,-)
     

Firmaadresse DKK 35,-
    (Gratis ved køb over DKK 499,-)



Click & Collect
Afhent i butik Gratis



 

Bestilling til Grønland

På alle ordrer du bestiller til Grønland, fratrækker vi dansk moms. Når du handler online på qUINT.dk, trækker vi momsen fra varens pris i trin 2, når du går gennem købsflowet. Leveringsprisen til Grønland er DKK 149,- uanset pakkens størrelse og vægt.

Vi sender pakker til Grønland hver dag. Din ordre sendes fra vores lager inden for 1-2 hverdage. Alle pakker bliver sendt med fly, og du kan regne med en leveringstid på ca. 5-10 arbejdsdage.

 

14 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettet hos www.quint.dk har du 14 dages fortrydelsesret. Dvs. at du har 14 dage til at meddele os, at du fortryder købet og vil returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. (Eksempel: Modtages varen d. 1/6 er seneste fortrydelses dag d. 15/6)

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. 

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan benytte nedenstående standardfortrydelsesformular hvis du ønsker at fortryde dit køb. Vi opdaterer løbende returformularen, således at den på alle tidspunkter er i overensstemmelse med de gældende bestemmelser.

Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til qUINT.dk, Jens Olsens Vej 1, 8200 Aarhus N, kundeservice@quint.dk:
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

Ordrenummer:__________________

Bestilt den __/__/__ og modtaget den __/__/__

Forbrugerens navn:

Forbrugerens adresse:

Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir) ______________________

Dato ______________________

 

Du kan også gøre fortrydelsesretten gældende ved at benytte vores returformular, som du finder her:

Download din returseddel her

 

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
qUINT.dk
Jens Olsens Vej 1
8200 Aarhus N
Danmark

Du har altid 14 dages returret fra den dag, du modtager din ordre. Det betyder, at du frit og uden at oplyse grund kan bytte varen eller få dine penge retur. Alle varer købt på quint.dk kan også byttes og returneres i alle landets qUINT butikker. Medbring blot din bon. Ved returnering i butik bliver beløbet refunderet til det betalingskort, der blev brugt ved købet. Dette skal derfor medbringes sammen med gyldigt ID med billede. 

Ønsker du at sende en vare retur til vores online shop, kan du benytte den vedlagte returlabel og indlevere pakken ved nærmeste posthus eller pakkeshop. Omkostningerne ved returforsendelsen fratrækkes ved tilbagebetaling (DKK 29,-).

HUSK at få en kvittering for indlevering af pakken.


Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen. Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort, du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder og bærer selv ansvaret for, at pakken dukker forsvarligt og ubeskadiget op hos qUINT.dk. Har du betalt fragt for at få din ordre fremsendt og returnerer du den fulde ordre, så refunderer vi det fulde beløb du betalte i fragt for at få fremsendt pakken.


VIGTIGT - Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.


Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og hvis varen er ubeskadiget og ubrugt, vil du få tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, som du brugte ved købet. Har du helt eller delvist betalt med gavekort, fremsender vi dig et nyt gavekort svarende til den værdi, som du har returneret varer for og højest til samme værdi, som gavekortet udgør på ordren.


BEMÆRK - Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi du reelt har taget varen i brug, den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Eksempelvis en bortkommet eller beskadiget skoæske. Bemærk at original emballage kan udgøre en væsentlig del af varens værdi.

qUINT.dk fastsætter værdiforringelsen. Som udgangspunkt nedskrives varer med bortkommet eller beskadiget emballage med minimum 20% og varer, som er taget i brug eller på anden vis beskadiget, nedskrives med minimum 80%.

 

Returner din ordre i en butik

Som kunde hos qUINT.dk kan du bytte og returnere dine varer i qUINTs butikker over hele landet. Medbring blot din bon. Ved returnering i butik bliver beløbet refunderet til det betalingskort, der blev brugt ved købet. Dette skal derfor medbringes sammen med gyldigt ID med billede. Ombytning eller returnering skal ske senest 14 dage efter du har modtaget din ordre.

 

Returnering af udenlandske pakker

Har du handlet på qUINT.dk fra udlandet og ønsker at returnere en vare, er det ikke muligt at ombytte til en anden vare. Du kan altid returnere de uønskede varer, og vi vil udbetale pengene til dit kreditkort. Du skal selv betale for emballage og porto i forbindelse med returnering af din vare, hvis du har bestilt en forkert størrelse, eller du har fortrudt dit køb. 

Skulle du opleve defekter eller fejl ved din vare, eller har vi ved en fejl sendt dig en vare, du ikke har bestilt, skal du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt. Så vil vi gøre, hvad vi kan for at hjælpe dig. Husk altid at oplyse dit ordrenummer i din henvendelse til kundeservice, så vi hurtigere kan hjælpe dig.

 

Reklamation

Når du handler på quint.dk, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd

Hvis du opdager en fejl på din vare, når du modtager den, bedes du kontakte vores kundeservice med det samme, du opdager fejlen. Husk at oplyse dit ordrenr. samt at beskrive fejlen på din vare og vores kundeservice vil hjælpe dig med det videre forløb.

Skulle du opleve defekter eller fejl ved din vare, efter dine 14 dages returret er udløbet, bedes du ligeledes kontakte kundeservice, og så vil vi gøre, hvad vi kan for at hjælpe dig. Når vi har modtaget din henvendelse angående en reklamation, sender vi dig typisk en forsendelsespose og et returlabel, så du omkostningsfrit kan sende varen retur til os. Husk derfor altid at kontakte kundeservice, hvis du oplever en fejl på din vare.

Når du sender varen retur, bedes du udfylde og vedlægge den medsendte reklamationsseddel. Husk også altid at få stemplet og underskrevet den vedlagte postkvittering på posthuset, når du indleverer pakken. Denne er dit bevis for, at pakken er sendt retur til os og gør dig ansvarsfri i tilfælde af, at pakken ikke dukker retmæssigt op hos qUINT.dk. Du skal gemme din postkvittering, indtil du har modtaget info fra qUINT.dk om, at din returpakke er modtaget og behandlet.

Du kan hente din reklamationsseddel her.

 

Cookies

Vi bruger cookies på qUINT.dk. Læs mere i vores cookiepolitik, som du finder her

 

Trustpilot

Vi samarbejder med Trustpilot, som er en anmeldelsesside, hvor kunder og potentielle kunder ud fra forbrugeranmeldelser, kan danne sig et indtryk af, hvad de kan forvente, når de handler hos qUINT.dk. Vi sætter en ære i hele tiden at forbedre os og til det, har vi brug for vores kunders hjælp. 5 dage efter dit køb, vil du derfor modtage en opfordring til at anmelde os på Trustpilot. Der er ingen tvang og ingen forpligtelser forbundet med at skrive en anmeldelse, det er blot et tilbud om at dele din ærlige mening om qUINT.dk. Alle som handler hos os, modtager opfordringen og vi kan ikke blokere eller fravælge enkelte kunder, dette sikre at alle har mulighed for ærligt at dele deres købsoplevelse derinde og gør dermed billedet udadtil så troværdigt og reelt som muligt. Vi sætter pris på alle anmeldelser vi modtager, og vi bruger dem internt i firmaet til løbende at gøre status på, hvilke ting vi er gode til samt hvilke ting vi bør udvikle på og forbedre.

 

Værdikoder

Værdikoder udstedt af qUINT.dk gives som en procentvis rabat, kontant rabat eller som fri fragt, uafhængigt af leveringstyper. Værdikoden indløses inden betaling af din ordre, og kan kun indløses ved online køb og ikke i butikkerne. Der kan kun indløses én værdikode pr. ordre.

Værdikoderne får du, når du er gratis medlem af qUINT kundeklub, og du modtager værdikoderne via mail eller via din kundeklub-konto. Værdikoder er personlige og må ikke gives videre.
En værdikode er gyldig i 60 dage fra udstedelsesdatoen, medmindre andet er oplyst. Efter 60 dage bortfalder kodens værdi, og der kan ikke gøres krav på en ny værdikode.

Hvis du ønsker at returnere en ordre, hvor en værdikode fratrukket, tilbagebetales værdikodens værdi ikke. Eksempel: Hvis der købes varer for 1000 kr., og der indløses en værdikode, der giver 10 % rabat (altså her 100 kr.), tilbagebetales der ved returnering 900 kr. og der kan ikke gøres krav på en ny værdikode.
Hvis der er anført et minimumsbeløb for, at en værdikode kan indløses, skal ordrens værdi være lig minimumsbeløbet eller over for, at værdikoden kan indløses.

Har du problemer ved indløsning af værdikoden eller spørgsmål omkring værdikoder generelt, kontakt venligst kundeservice.

 

Persondatapolitik

Hos qUINT prioriterer vi datasikkerhed og fortrolighed højt, og vi har en klar politik for behandling af dine personlige oplysninger. Læs mere i vores persondatapolitik, som du finder her

 

Ønsker du at klage over dit køb online

Hvis du vil klage over dit køb online, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på kundeservice@quint.dk eller telefon 87 30 46 47. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

Ønsker du at klage over dit køb i en butik

Hvis du vil klage over dit køb i en af vores butikker, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på kundeservice@quint.dk eller telefon 87 30 46 47.

 

Senest opdateret 8/12-2018