Gratis levering i DK ved køb over DKK 499
Klimakompenseret levering: 1-2 hverdage
Altid 14 dages returret
Gratis levering i DK ved køb over DKK 499
Klimakompenseret levering: 1-2 hverdage
Altid 14 dages returret

100 år med Dickies

100 år med Dickies

I forbindelse med Dickies 100 års jubilæum har qUINT med kreativ ledels af Kristine Solowski skabt kampagnen ”reminiscing the 90’s”. Kampagnen hylder den tid, hvor unge i USA gjorde Dickies til mere end bare workwear. Det blev streetwear.

I 1922 startede C. Don Williamson Dickies som en lille familiedrevet virksomhed med sin far og fætter. På 100 år er virksomheden gået fra kun at producere overalls, til idag at være verdens største producent af arbejdstøj.

I 1990’erne begyndte unge amerikanere, at få øjnene op for Dickies. De unge mennesker fandt den rå styling og tøjets holdbarhed tiltrækkende, og Dickies gik fra kun at være arbejdstøj til et sikkert hit i mainstreamkulturen. Trenden fra USA spredte sig til Europa, hvor Dickies nu også blev anset som et populært modebrand. Idag er Dickies stadig et udbredt og meget eftragtet brand blandt unge mennesker.

Populære styles fra Dickies

Populære styles fra Dickies

<
>

Til vores kampagne ”Reminiscing The 90’s” har vi samlet personligheder med forskellige historier. Et tilbageblik til 90’erne, da det var der, at flere unge amerikanere fik øjnene op for Dickies. I kampagnen hylder vi to klassikere, 874 Work Pant og Work Shirt.

De er indbegrebet af Dickies workwear looket. 874 Work Pant har udviklet sig fra den originale 100 procent bomulds work pant, til i dag at være en blanding af 65/35 poly bomuld. Work Pant er blevet testet af skatere og arbejdere i mere end 50 år. Dickies Work Shirt er en af deres ældste styles, der har 90 års historie bag sig, den bliver ofte stylet med 874 Work Pant og de to til sammen bliver ofte refereret til et Dickies suit.

Se vores udvalg fra Dickies her

100 år med Dickies
100 år med Dickies
100 år med Dickies
100 år med Dickies