Jungles Jungles

Jungles Jungles

Jungles Jungles er skabt i 2015 i Melbourne i Australien af Jack Ferguson. Jack startede med at screen printe sine egne illustrationer på t-shirts i sin baghave. T-shirtsene var til en start typisk til hans venner eller bestillingsarbejde fra lokale bands. Fergusons unikke, visuelt omskiftelige og print-tunge stil kombineret med hans meget subversive (lysten til at vælte, ryste eller ødelægge et i forvejen eksisterende system) tilgang til æstetikken gjorde, at nogle af modebranchens sværvægtere ret hurtigt fik øje på ham, heriblandt velrenommerede Dover Street Market. Med et var brandet Jungles Jungles født.

De styles, du finder hos Jungles Jungles, bærer præg af et meget grafisk udtryk. Dette bunder formegentligt i det faktum, at Jungles Jungles oprindeligt startede som et kunstprojekt, og dele af den visuelle identitet kunne da også lede tankerne hen på kunstnere som eksempelvis Wes Lang, B. Thom Stevenson eller Jason S. Wright.

Indgangsvinklen i forhold til kunsten kommer især til udtryk i Jack Fergusons ønske om at gøre Jungles Jungles universet til en pause fra virkeligheden. Et middel til eskapisme. Som kunsten også kan være det i sine kunstigt skabte realiteter. Hvis du genkender ordet eskapisme, er det formegentligt fra Ukendt Kunstners nummer ”Lørdag Aften”, hvor ordene ”Animeret eskapisme, Steen & Stoffer” indgår i teksten som en reference til tegneserien som en kunstigt konstrueret virkelighed, men samtidigt som en metafor for og et nik til hvordan mange benytter lørdag aften og weekenden som et afbræk fra virkeligheden.

Jungles Jungles

Det har generelt altid ligget i menneskets natur, at prøve at komme lidt væk fra den virkelighed, vi lever i, hvad end der er tale om at tage en pjækkedag, tage på ferie eller i den lidt tungere ende brugen af diverse påvirkende substanser. Jack ønsker med Jungles Jungles at skabe et nyt middel til eskapisme ved at invitere dig ind i hans verden.

Jacks personlige holdning til det at være menneske i det 21. århundrede og lysten til at ”shake things up a bit” har ført til det meget grafisk prægede udtryk hos Jungles Jungles.

Den dag i dag er det det samme udtryk, som i sin tid skabte Jungles Jungles fødsel og gennembrud, der præger brandet – finurlige detaljer, skæve placeringer af print, massiv storytelling og produkter i højeste kvalitet er fortsat en del af grundpillerne i Jungles Jungles identitet. Dette er med til at gøre, at Jungles Jungles oftest hurtigt er let at genkende, men alligevel svært helt at blive klog på.

Med inspiration fra allerede eksisterende, klassiske streetwear items som eksempelvis hoodies, sweatpants, beanies og caps ønsker Jack Ferguson gennem sit designparadigme at skabe nye klassikere.

Jungles Jungles kan findes i alle qUINT butikkerne landet over samt på webshoppen fra sommeren 2021.