Klimakompenseret fragt og levering
Hos qUINT er vi bevidste om, at vores onlineshop, i takt med vores vækst, får stigende miljømæssige konsekvenser. Derfor er vi også bevidste om vigtigheden af de valg, vi træffer og vi tror på, at selv små positive initiativer på sigt kan få betydning.
I modsætning til handel i fysiske butikker er de to største CO₂ udledende aktiviteter fra vores onlineshop; emballering og fragt - to aktiviteter, som i sagens natur er essentielle for onlinehandel. Vi har udformet denne side for at skabe gennemsigtighed og for, på ærlig vis, at oplyse vores kunder om de bevidste valg, vi har truffet, for at kompensere for og minimere en del af den CO₂-udledning, vi er ansvarlige for.
Klimakompenseret fragt og levering
Hos qUINT er vi bevidste om, at vores onlineshop, i takt med vores vækst, får stigende miljømæssige konsekvenser. Derfor er vi også bevidste om vigtigheden af de valg, vi træffer og vi tror på, at selv små positive initiativer på sigt kan få betydning.
I modsætning til handel i fysiske butikker er de to største CO₂ udledende aktiviteter fra vores onlineshop; emballering og fragt - to aktiviteter, som i sagens natur er essentielle for onlinehandel. Vi har udformet denne side for at skabe gennemsigtighed og for, på ærlig vis, at oplyse vores kunder om de bevidste valg, vi har truffet, for at kompensere for og minimere en del af den CO₂-udledning, vi er ansvarlige for.
Genanvendelig emballage
Hos qUINT emballerer vi alle ordrer i særligt udvalgt materiale, herunder plastikposer produceret af genanvendt plast eller FSC-certificerede papkasser.
FSC-certificeringen er vores garanti for, at det pap, som anvendes, stammer fra skove, hvor der ikke fældes flere træer end skoven kan nå at reproducere.
For at minimere brugen af emballage, har vi desuden designet al vores emballage på en sådan måde, at du kan genbruge emballagen, hvis du ønsker at returnere din ordre. Ydermere foretager vi altid en vurdering af, om vi kan genbruge returneret emballage til interne forsendelser. Er det ikke muligt for os at genbruge returneret emballage, afleveres emballagen på genbrugspladsen.
Klimakompenseret fragt og levering
Hos qUINT sender vi pakker med én af vores tre samarbejdspartnere, PostNord, GLS eller DHL Express.
Fragt og levering i forbindelse med onlinehandel, er til stadighed den største årsag til udledningen af CO₂, og selvom vores tre samarbejdspartnere alle gør en indsats for at reducere deres udledning af CO₂, eksempelvis ved at benytte solenergi eller elektriske biler, så er der fortsat et behov for supplerende tiltag.
Som et af flere supplerende tiltag anvendes klimakompensation. Klimakompensation er en metode til at udligne en del af den CO₂, vores fragtførere udleder, når de håndterer og leverer vores pakker.
Kompensationen sker ved at yde økonomisk støtte til forskellige globale klimaprojekter, der reducerer CO₂-udledning.
Dét formål har vi hos qUINT tiltrådt og derfor sender vi altid din pakke med klimakompenseret fragt. Det betyder, at for hver pakke vi sender, yder vi økonomisk støtte til den pågældende fragtførers naturprojekter.
PostNord klimakompenserer, i samarbejde med Den Danske Naturfond, gennem deres eget unikke projekt i Hals Mose. Du kan læse mere om projektet her.
DHL Express har engageret sig et lignende projekt, som du kan læse om her.
GLS klimakompenserer for deres totale CO2-udledning gennem ClimatePartner. De støtter certificerede klimaprojekter forskellige steder i verden, som blandt andet omfatter vedvarende energi og beskyttelse af regnskov. Du kan læse mere om samarbejdet her.
For at kompensere yderligere har vi hos qUINT indgået et samarbejde med Treedom. Gennem Treedom køber og planter vi træer, der absorberer CO₂. Du kan se og læse mere om vores træer her.